Πως εντοπίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών; (Σταθμισμένα τέστ)

 

Oι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος που περιγράφει μία μεγάλη ομάδα δυσκολιών οι οποίες εκδηλώνονται  στην λειτουργία και εκμάθηση της ομιλίας, της ανάγνωσης, της γραφής και της κατανόησης των μαθηματικών.

Στην Ελλάδα η δυσλεξία παρατηρείται στο 15% των παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (συχνότερα στα αγόρια από ότι στα κορίτσια σε αναλογία 4 προς 1), ενώ η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα υπολογίζεται ότι παρουσιάζεται σε ποσοστό από 5% έως 12% του μαθητικού πληθυσμού.

Τα σταθμισμένα τεστ είναι ένα σύγχρονο μέσο που ανιχνεύει τις μαθησιακές δυσκολίες.
Περιλαμβάνουν μερικές απο τις εξής αξιολογικές ενότητες:
α) Κατανόηση προφορικού λόγου
β)Κατανόηση γραπτού κειμένου
γ)Μνήμη εργασίας
δ)Λεξιλόγιο
ε)Μη λεκτική νοητική ικανότητα
ζ)Αντίληψη χαρακτηριστικών μουσικής

O πλούτος των πληροφοριών που παρέχονται μέσα απο τα σταθμισμένα τεστ επιτρέπει μια πρώτη εκτίμηση για το είδος των δυσκολιών που ενδεχομένως αντιμετωπίζει ένας μαθητής  και, συνεπώς, για τα σημεία εκκίνησης και τις κατάλληλες ειδικότητες προσωπικού που απαιτούνται για τη λεπτομερειακή αξιολόγηση και αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων. Η επίδοση των μαθητών μπορεί να αξιολογηθεί με μεγαλύτερη αξιοπιστία όταν συγκροτεί ένα συστηματικό προφίλ παρά όταν εμφανίζονται ασυνάρτητες ενδείξεις μεσα σε ένα σχολικό τμήμα.
Η διαδικασία εντοπισμού των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες με  την βοήθεια και την καθοδήγηση του ειδικού παιδαγωγού αποτελούν το θεμέλιο λίθο της εκπαιδευτικής παρέμβασης ώστε να αντιμετωπιστούν οι μαθησιακές ελλείψεις που οδηγούν τα παιδιά σε συναισθήματα αποφυγής, παραίτησης, απογοητευσης και τελικά στην αποτυχία.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά τον εντοπισμό των μαθησιακών δυσκολιών επικοινωνήστε μαζί μας στο:

             

info@e-goneis.gr

Eιδικός Παιδαγωγός
 (αποφοιτος του τμήματος ΦΠΨ τομέας ψυχολογίας)

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *